Multe modele se plang de agentiile care le reprezinta, de joburile pe care acestea le ofera sau de numarul lor.
Din momentul in care un model a semnat contract cu o agentie, tendinta acestuia este de a se compara, din punct de vedere fizic, cu cel mai bun model reprezentat de agentie. Urmatorul pas este de a-si fixa ca scop sa lucreze cel putin la fel de bine. Acest lucru nu este neaparat rau, cu toti tindem spre ce este mai bun si desigur avem un scop pe care incercam sa il atingem. Si totusi aici apare problema, nu toate modelele lucreaza la fel de bine, nu toate vor face acelasi gen de joburi si in final nu toate vor avea aceeasi imagine. Diferentele, din punct de vedere fizic, de personalitate sau de experienta isi vor pune amprenta asupra deciziei finale a clientilor.
Orice agentie, indiferent de numarul de modele pe care le promoveaza, va avea modele care lucreaza mai bine ca celelalte. Unele nu vor lucra deloc.
Exista agentii in Romania, chiar si unele din cele enumerate pe acest blog, care nu renunta la modelele pe care nu le promoveaza. Pentru managerii lor numarul de modele reprezinta mai mult decat calitatea acestora. In acelasi timp sunt unele agentii care iti vor da, prin intermediul contractului, o perioada de proba, atat pentru ei cat si pentru tine, ca model, in urma careia managerii vor decide daca pot sa te promoveze cu imaginea creata de ei.
Numarul impresionant de modele nu reprezinta o agentie puternica.
Multe fete cu potential isi pierd intreaga cariera din cauza ca sunt obligate sa ramana in contracte cu agentii care nu le promoveaza. Este o calitate rar intalnita la un manager de agentie din Romania sa accepte situatia in care nu poate promova un model si sa il lasa sa mearga in alta parte.
Problema principala, din punctual meu de vedere, este lipsa de comunicare dintre modele si agentii.
Atunci cand semnezi un contract de exclusivitate cu un model ai anumite obligatii fata de acesta si in aceeasi masura si modelul are anumite obligatii fata de agentie
Principala obligatie a agentiei este aceea de a crea o imagine modelului care sa prinda in fata clientilor si bineinteles promovarea ei prin diferite materiale: compozite, book, site etc.
Pot sa iti dai seama, ca model, cat de mult reprezinti pentru agentia ta prin timpul si informatiile pe care agentia ti le acorda. Cand semnezi un contract exclusiv cu o agentie, tu ar trebui sa reprezinti pentru ei nu doar inca un model pus pe site sau pe panoul cu compozite, ci o noua “fata”, in care cred si pe care trebuie sa o promoveze.
Daca nu ai dimesiunile standard atunci agentia ar trebui nu doar sa iti spuna asta ci sa te si ajute sa ajungi la aceste dimensiuni, punandu-ti la dispozitie un program de antrenament sau de nutritie. Reprezentatii agentiei trebuie sa te invete sa mergi pe podium, sa iti explice cum sa te prezinti la un casting si sa fie alaturi de tine la inceput de cariera, cand vei pierde majoritatea castingurilor din cauza lipsei de experienta.
Principala obligatie a modelului este aceea de a fi in forma fizica excelenta.
Nu poti arunca vina pe agentie ca nu ai fost trimisa la nici un casting si ca nu ai lucrat deloc daca tu nu ai urmat sfaturile lor. Agentia te reprezinta pe tine dar in acelasi timp si tu reprezinti in fata clientilor imaginea agentiei.
Multi agenti nu isi trimit modelele la casting pana nu sunt in forma fizica excelenta.
A trimite un model care are probleme cu dimensiunile, tenul sau personalitatea in fata clientilor este ca si cand ai arunca cu noroi in imaginea firmei tale.
Tocmai de aceea multe modele care “nu vor sa asculte” considera ca agentia este vinovata pentru lipsa lor de activitate.
Acest articol se poate intinde la infinit, motivele care pot invinovati atat modelele cat si agentiile fiind foarte multe, tocmai de aceea consider ca cel mai bun sfat pe care pot sa il ofer modelelor este: Mergeti la agentia care va reprezinta si discutati cu impresarul vostru despre motivele pentru care nu sunteti multumite de activitatea voastra. Ei sunt OBLIGATI prin contract sa va raspunda si sa va ajute, dar in acelasi timp si voi trebuie sa ASCULTATI SI SA URMATI INDICATIILE LOR.